torsdag 2 december 2010

Once upon a time...

...in a land far away, tänk, jag har alltid velat börja en mening med något sådant, likväl som alla vill säga : Follow that car!!!!!! I det här landet bor det ingen prinsessa med sin prins. Utan där bor jag, och Mehmet i inte ett slott utan i ett mindre hus av modell ickeisolerat. Ja det är varmt på dagarna, men på natten har vi ca 7 grader, därav jag i skrivandets stund lider av köldskador. Man får ju inte klaga när man är i landet av sol, men det gör jag ändå, för att det är så himla kallt på natten (å ändå har jag ju betalat bränsletillägg hahaha) att jag sover i 3 mjukisbyxor, 4 tjocktröjor, duntäckestofflor, ja jag var smart nog att ta med dom, och avslutningsvis med tre tjocka täcken, gosigt värre när man vaknar på morgonen och det är ca 20 grader varmt istället.
En liten historia, Mehmet har haft så torra händer att dom har blivit lite såriga, detta ojjas det mycket över, och släkten skakar på huvudet över hur synd det är om honom. Broder Arif här har ett knep, man tar helt enkelt en vanlig bläckpenna, målar över det torra området, och väntar, detta ska alltså hjälpa, tror att han spottade en gång oxå. Jag gav det en vecka. Inget resultat, med den obligatoriska idominsalvan jag har med mig överallt bad jag om att oxå få en vecka att pröva. 3 dagar senare var torrheten halverad, en vecka senare helt borta. Naturligtvis berodde detta på att bläcket hade börjat verka. Såklart.

Obs! Ska ni prova denna mycket betrodda metod kan detta endast utföras på onsdagar så att ni inte blir förvånade om ni gör det på en lördag och det inte fungerar menar jag. Lycka till!!!
Tips på penna:
Jag vet att ni har det värre med snön, men gör inte såhär.

1 kommentar:

Jessica sa...

Hahahaha jag dööör vad rolıga dom ar! Famıljen har
ar precıs lıka smarta och har sana hımla fınurlıga knep pa alltıng. Men man kan ju ıallafall fa sıg ett gott skratt tıtt sm tatt ;)