onsdag 15 december 2010

Vi kör ett bildmaraton

Då kör vi då, några gamla och nya favoriter.

Vi börjar med svärmor och Mehmets faster Feride,
Mycket rolig kille i bakrund.
Mehmets faster Meryem, hon var å hälsade på för ev frieri, det blidde inget
han var för konstigt å smala ögonbryn.
Vi slog till med tacokväll, dom vart mycket impade över denna
otroligt avancerade måltid. Systern åt tills hon sprack.

Sen har vi varit på fotboll, jag skrek alla okvjädningsord jag kunde,
allt från A-Ö, kändes skönt att få ur sig allt :)
Gaziantep- Trabzon 1-3

Det har varit ytterligare att bröllop, en Nikka som en cermoni man har
där imamen frågar vissa frågor, ja , nej och Amen ungefär.
Mycket trevligt!
Fina Tuba och hennes Ahmet var det denna gång, Tuba är syster till
Elif ( M , syster) blivande man, som oxå för ovanlighetens skull heter Ahmet.

Detta var Mevlana, några män som dansar, mycket märkligt,
men intressant
Jag i turkvänlig ihopknäppt skjorta och min kärlek i lite mer
vågad modell.
Världens bästa moster Gulisar, söt som socker och
lika go oxå, vi kommer mycket bra överrens.
På ett minitivoli, jo men säkert att
jag åkte, ni ser ju själva hur det ser ut. Mehmet fick åka själv å
jag fotade och åt godis ist. Mycket bekväm i min roll.
Nån slags stock i vatten.
I sedvanlig pose utanför ingången
Syster Elif i festoutfit före det första bröllopet vi var på
Å sen vi två då
Glad familj på bröllopet, Mehmets farbror med fru och barn.
Kvinnan i högra hörnet? ingen aning, säkert nån faster där med.Sanye och Ali som gifter sig.
Vi lämnar bröllopet och hamnar i bullbak ist
Jag gjorde kanelisar i en ugn från -75.
Mycket med ugnar i detta land.
Vi flummar oss lite :)
Tjockkindat barn, felvänd bild, jag vet.
Men ganska söt ändå. Tror han heter Hussein.
Jag i park
En park med konstverk
Nu vart det slut!!



13 kommentarer:

Marie sa...

Du bör äta upp dig lite, halva Anna är ju borta.

/Märi

Sarah sa...

Herregud vad smal du blitt ! Ät något for fan ! :P

p.olsson sa...

Vilka fina kort, men finast är min Anna p.o.k.

Anna i Turkiet sa...

Men vad tittar ni på för kort eg? Tokfior, jag gör ju inget annat än att äta ju :)

Annica sa...

Hej!
Vilka fina kort! Du verkar verkligen trivas, eller anpassa dig väldigt bra till ett annorlunda levnadssätt. Det tycker jag är bra gjort!
Hoppas du får fira en trevlig jul på turkiskt vis!

Kram Annica

Anna i Turkiet sa...

Tack snälla Annica, önskar dig och din familj en trevlig jul också. Kramen!!

Anonym sa...

Tack för alla fina kort. Har hört att en man i saluhallen är i från er stad men i dag jobba han inte,ska frågan hur fa..... man skickar paket.KRAMEN

mamma sa...

Va fint kortet på dig iturkvänlig skjorta men jag tycker du ser mer målad ut, mer som turk tjejer men mycket fint kramen

Anna i Turkiet sa...

Mamma, ja det gäller ju att ta seden dit man kommer :) ville väll fina till mig lite bara :)

Anna i Turkiet sa...

08 : Ja det låter bra, fråga honom han vet säkert nån genväg. Kramen!!

mamma sa...

MYCKET fint va det....

Anna i Turkiet sa...

Tack mamma :)

Anonym sa...

Åhhh vad fin du är!!! kommer på mig själv med att sitta och le. Puss å Kram från Mia