onsdag 8 december 2010

Dass

Om ni tror att man går på dass nu för att vara för sig själv en stund kan jag meddela att ni har fel. Nu är det bannemej kallt, ja ni har det oxå kallt i Sverige, men ni har iaf toaletten inomhus.
5 grader, 3 på natten, så kissnödig att jag dör, på med overallen, tjockstövlarna, mössan, ut genom dörren, nerför trappen, småpanik, gör det jag ska , upp igen. Har frostskador på näsan, inser att jag tänker sova med kläder och mössa på. Mehmet envisas med att ligga nära, jag förklarar att det är som att sova med Arktis brevid sig, å nej, jag blir inte varmare för han har fötter som två isklumpar. Det har aldrig varit så kallt som nu. Klimatförändringar??Jo säkert, inte där jag befinner mig iaf. Godnatt.

4 kommentarer:

Marie sa...

Isklumpar till fötter... Konstigt att jag också har fått ett sånt exemplar till make. Hahaa :D

Louise - Living in Turkey sa...

Vad kul att du hittade mig, ser att du också är bosatt i Turkiet numera. När flyttade du hit och vad gör du på sommaren när alla turister är här? (De flesta svenskar som bor här nere brukar ju jobba då. Eller "hjälpa till")

Och vart bor svärföräldrarna någonstans?
Läste det med spisen och jag är inte ett dugg förvånad att det krvädes en svensk för att få fram en spis...

Kram Louise

vişnelıkız sa...

Hej!
Tack för kommentarerna. Jag vet att jag måste vara försiktig och jag är så konstant på min vakt att det är fysiskt utmattande. Jag vet inte hur det blir nu men jag skulle undra hela livet om jag inte gav det en chans till. Går det åt helvete nu så har jag visserligen slösat tid men antagligen mindre tid än vad det skulle tagit mig att sluta tänka på vad som "kunde" ha hänt om jag gav det en chans till. Jag vet att jag kan bli sårad igen men går in i det på egen risk så vi får se om han kan sköta sig. Mitt förnuft säger mig att det inte är så stor chans men då har jag gett honom en chans att ändra sig i alla fall.

Kusin Vitamin sa...

Hej Anna, hoppas allt är bra med dig!! Kul att du hittat vår blogg och att du har börjat blogga igen. Fick tipset från syrran för ett tag sedan men då verkade du pausa från skrivandet. Får mig alltid ett gott skratt av att läsa hur du har det. Du är ju grym på att skriva, borde bli skribent för någon tidning!! Sköt om dig nu, kram Millis