onsdag 22 december 2010

Julen kommer

Nu är snart julafton här, ska bli lite kul att fira här oxå. Har införskaffat granen nu oxå, vi klädde den 1 meter höga granen tillsammans, glitter å kulor och julgransbelysning med kulörta färger. Till mitt förtret så blinkar det omvartannat, å jag tycker att det är det värsta tatteriet som finns. Obs!! Inget ont mot er som har det, faller inte mig i smaken bara. Men det föll tydligen fam Yildirim i smaken, för dom tyckte att det var riktigt snyggt. Å hurrade omvartannat.

Jag har önskat mig i julklapp från Mehmet att jag vill besöka ett hundhem här nere. Lämna lite mat och titta lite. Så det ordnade han igår. Vi åkte dit, fick titta runt och hälsa på några hundar. Tog mina hundkunskaper som jag har och gick in till 3 hundar, satte mig på huk och lät dom lukta och känna sig fram. Fick några pussar och jag hade en varm känsla under hela besöket. Det var till min STORA förvåning mycket fint, personalen var jättetrevlig och jag fick ett positivt intryck. Hundhemmet får pengar från kommunen för att kunna ha detta. Klart att det är jobbigt att se så många "oönskade" hundar, men lämnade stället med en bra känsla.
Kanske konstigt för er att jag vill göra detta, det var det för familjen Yildirim, att åka till okända hundar, "slösa" mina pengar på detta. Men jag kände bara att det var något som jag var tvungen att göra. Tack snälla Mehmet för att du ordnade detta för mig, även om jag fick påminna dig om min julklapp lite då och då. Att du lyssnar på mina lite småknasiga ideer :) Puss!!!

Nyår kommer ju också efter julen, då har vi bokat en svit på ett hotell här i Gaziantep ( Tack snälla för julklappen mamma och pappa) Kan ni förstå då vad jag ska läska mig där :)
Vi har både riktig toalett och jacuzzi på rummet, egen bar och en enorm säng. Här ska det flottas och gottas. Vi checkar in på nyårsafton, exakt kl 12 fick man komma in. Å jag tänker inte lämna det förrens dom baxar ut mig den 2 jan kl 13. Ska bli sååå skönt att det bara kommer att vara Mehmet och jag där, liten minisemester. Lillebror Arif säger att vi bara kommer att dricka vin där. Jag förstår inte alls vad han pratar om :) Å vad jag längtar.
Även igår kväll så överraskade min goaste man mig med en liten överraskning. Jag skypade med Patricia så kommer han in å ber mig att följa med till allrummet. Han håller händerna för mina ögon å jag bara garvar, vad är nu detta? Men rummat var släckt och när jag sen får se har han tänt ljus och mitt på golvet står en tårta där det står seni cok seviyorum (jag älskar dig så mycket) Tänk han är full av överraskningar. Tyvärr var batteriet i kameran dött så jag tog inga bilder, gäller även hundhemmet, händer alltid tycker jag. Nu ska jag slå in julklappar till familjen sen ska jag mysa med te och Mehmet och drömma lite.
Vårat underverk!


3 kommentarer:

vişnelıkız sa...

Fint av dig att åka och hälsa på hundarna! Det skulle jag också jättegärna göra! Kommunen kan få ge mig pengar så kan jag starta ett hundhem i alanya =)

Anonym sa...

Men AnnnnnnnA då, nu var du inte snäll mot faster tänk på att mina hormoner är i övergångs åldern o lite till. läste om hund hemmet sammtidigt som jag försökte dricka mjölk o äta en macka NU finns mjölk på tagentbordet blandat med största krokadil tårarna o brösmulor tänker att det finns säkert en som hoppar på 3 ben o så är det färdigt för mer gegg på bordet. Du är modig du Jättekramen.

p. olsson sa...

Du har nog fått din drömprins, var rädd om er. kram