onsdag 15 december 2010

Forts regn och yatzy

Usch det bara regnar, elen är det sisådär med fortf. vi gör nästan ingenting på dagarna, glor på tv och sen försöker jag få dom att spela yatzy, men dom fattar ju inte, och som den spelgalna som jag är kan jag inte spela med någon som inte är bra. Jag försöker förklara hur man gör, nu ska vi försöka få ett par, 6:or är högst. Sen slår någon, får en 6:a, å vill slå om alla igen, jag smått irro undrar varför man inte spar 6:an då? Jaha ja just ja får jag till svar å sen får dom slå en extra gång, då blir jag 3 år och tycker att dom fuskar, osv osv. Ja ni hör ju. därför spelar jag med mig själv, ibland Mehmet för då kan jag fuska utan att han märker, jag är en hemsk människa jag vet, ska bättre mig till kvällens omgång.
Att julen ligger bara 9 dagar bort är mycket märkligt, jag ska inte fira i Sverige i år, första gången på ......väldigt många år. Jag försöker få samma stämmning här men det är lite svårt då jag inte bor i mitt eget hem, kan inte baka det jag vill, och fira hur jag vill. Men jag får ju vara tillsammans med Mehmet iaf, å det är ju det viktigaste.
Det står inte så mycket på schemat nu för tiden, så jag tänkte helt enkelt att det kan vara eran tur, ni får fråga vad ni vill, Turkiet, Mehmet, mig, turkisk mat, turkiskt dass ja, det ni kan komma på, frågorna ställer ni i kommentarsfältet. Å såklart behöver ni inte skriva namn om ni inte vill :)

Det får bli så helt enkelt för hur länge kan ni läsa om mina dassinlägg liksom :) :)

Ös på bara. Kramen!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Går ni på resturang???

Jenny Guzel sa...

Halloj,

Vet inte om jag har kommenterat förut men får väl göra det nu så det blir lite fler inlägg då... hehe...

Hittade hit via nån annan blogg :) Älskar att läsa om andra "turkfruar".
Jag är Gift med Okan från Adana och vi har tre söner tillsammans.

Var i Turkiet är du?
Och hur länge ska du stanna?

Jag kan säkert hitta svaret här i bloggen men tänkte att jag frågar här ändå så du får lite kommentarer... hehe...

Puss och kram
Jenny

mamma sa...

Snart jul, kommer det att bli något firande hos er och iså fall hur.Tänkt ut nåt till nyåret? Kramen

Anonym sa...

Springer det mkt hundar på gatorna?? OCH nääär kommer du till sverige så man får träffa dig? ;)Kram från mig :)

Anonym sa...

Äääääälskar din blogg!!!
Vill ha fler inlägg och bilder så jag kör på med frågor och hoppas på de bästa!

1.Har du tänkt skaffa jobb om det blir så att du blir kvar där eller är det hemmafru som gäller?

2.Äter ni eller du något som kommer från grisar(medans du är där)?

3.Blir det samma pris för dig som för de andra om ni handlar på affär, marknad osv? Tänkte om de tror du är turist.

4.Kör du bil där? Isf är de svårt med skyltar, regler och de galna taxiförarna?

5.Favoriträtten och drycken i Turkiet?

6.Är det engelska ni kör på eller lär du dig turkiska eftersom? Kan de andra i familjen engelska?

7.Inte funderat på att ta emot svenska turister under säsong sen, extraknäcka för typ apollo eller nåt turkiskt företag?

8.Vad skulle du aldrig äta där nere? Inte ens om de betalade dig..

9.Är sjukvården dyr där?

10.Svårt att hålla koll på familjen? Namn, ålder, relation, barn, syskon osv?

11.Är det någon turk som misstagit dig för turk? Eller turist som trott du varit turk?

12.Går man upp eller ner i vikt av den typiska turkiska maten, alltså den som turkarna äter, inte de som turisterna vill ha. Jämfört med den svenska.

Med det tackar jag för mig och hoppas på en lika bra fortsättning på bloggen!

Marie sa...

Jag har ett par små enkla frågor som jag hoppas du kan svara på.

1. Vad är det för FEL I HUVVET på 99% AV ALLA TURKAR/KURDER?

2. Hur kommer det sig att vissa människor varken har tur i spel eller kärlek?

/Märi

Lisa sa...

När det är dags för bröllop.. Blir det i Turkland eller i Sverige då? Hur ser framtiden ut? Vad har du för planer?

Anonym sa...

Hur stora skillnder och vilka skillnader är det i värderingar mellan din man och dig?

Patricia sa...

1.Nu vill jag veta när mina favoriter kommer att närma sig mina breddgrader??
2.Är champagnen drickbar i Turkan?
3.Firar man nyår i Turkiet som vi gör i Sverige?
4.Har dom 5 liravin i Gaziantep?
5.Finns det några mattförsäljare där tro?

Ja det var allt för denna gången...hahaa..kram kram kram