måndag 20 december 2010

Sängen

Ja eftersom det är så kallt i vårat rum , ja men nu måste jag ju citera : det var så kallt på rummet i natt å ändå har vi betalat bränsletillägg. Lottar ut en turktoa till den som kan filmen där citatet är taget ifrån :) så har bestämmt oss för att flytta, till huvudrummet. nu sover vi alla på våra madrasser på golvet, Jag, Mehmet, mamma, moster, syster och bror, mysigt värre :)
Först så var det sagt att Mehmet och jag inte kunde sova bredvid varann, men nu har det ändrats. 2010-turkmamman sa i princip, jamen ni sover ju tillsammans därinne, så varför inte. Av respekt mot andra så sover man inte man och kvinna sådär, men tur att hon är modern min svärmor :) . Ja, jag vill faktiskt sova vid Mehmet, kanske urfånigt, men det är det bästa jag vet, få somna och vakna intill den jag älskar. Obs, jag kräver förstås eget täcke och kudde, jag kanske är kär, men inte tänker jag sova obekvämt för det.
Sussa gott, det tänker jag göra.

Som packade sillar helt enkelt!

2 kommentarer:

Fru canpolat sa...

Woohoooo en turktoa vill ju jag vinna!!! Sällskapsresan tror jag på! Hoppas hoppas jag vinner nu! :)

Anonym sa...

Allldrig jag svarar på frågan. Därimot dom som klaga heter väll stork fast med tyskt utalande. L&b