fredag 9 juli 2010

Smyga

Alla som bor i Turkiet vet att smyga runt för att tissla och tassla går inte, men tack Sophia för att du lärt mig kulvertvägar :)



Ibland vill man bara vara ensam, å göra sånt som ingen annan ska se. Idag var en sån dag.

Marie hade lämnat kvar en dippåse, å jag som har upptäckt att jag kan titta på hem till gården på tv4 play, ja jag vet, men vaddå då, tänkte att nu jäklar ska det läskas, jag hade exakt 5 lira i plånboken ca 25 kr, det räcker till liten burk turkisk yoghurt, pringles (som e skitdyra här) och en fanta, å räcker det inte så betalar jag imorgon till marketmannen (ja man kan göra så här, mer konstigt om man inte gör det). Market ligger tvärsöver gatan. Så jag smög ut å valde noggrant efter den billigaste yoghurten, tills jag hör



-What r you doing askim? (älskling)

Jag, som ett barn som blivit ertappad med att stjäla rabarber ur grannens land (ja det har hänt)

svarade: inget..

Jag såg att du gick hit, behöver du något? behöver du pengar.

Jag: Ja nu är det så här, att jag tänker läska ikväll hem till gården å hela köret, chips och dipp, å det var då fan att du ska se allt då...

Han asgarvade. Han har naturligtvis inget att säga om vad jag köper, men ibland vill man bara vara hemlig, ja ni gör okså så ibland, det vet jag. Har nu plöjt igenom x antal avsnitt av h t g å det är nu jag tän ker säga det, fan vad bra det är...

3 kommentarer:

Anna sa...

Du behöver ju träna på att smyga gums :) På med en sjal han aldrig sett förut och ge dej ut igen!

Anna i Turkiet sa...

hahaha, du e otrolig :)

Anonym sa...

hahaha, jag är ny läsare till din blogg men jag måste bara säga att jag gör det oxå, alltså smygäter snacks och kollar på serier, när min kille är på jobbet!
Är alltid lite på helspänn, eftersom det skulle vara så otroligt skamset att bli påkommen!

Din blogg är super!

Veronica