fredag 16 juli 2010

Hårfärg

Tänkte att jag skulle färga håret igår, var mörkbrun när jag kom ner hit, men nu liknar det mer nåt slags hö. Både färg och kvalitet, löshår ska ur å nu ska man bli som en ny människa tänkte jag. jag gick till Kahle market där dom har typ allt å lite mer, stod å valde på vad jag skulle ta, då kommer en expedit fram, turktjej,
-can i help u?
- No thank, im just lokking.
Men tror ni hon säger nå mer el?. Nej då står hon kvar och häckar, glor å så fort jag tar fram en fär å vill titta på så säger hon
-No no no, not good for you.
Ja fast nu kanske jag tyckte det, så till slut sa jag : Men du, om jag behöver hjälp så säger jag till, så du kan kila iväg nu. turktjejen står kvar å har nu tagit fram nåt slags plommonlila med svarta inslag.
- Very good for you.
Nej tack, jag betackar mig för att se ut sopm Ozzy Osbourne gjorde under hans värsta tid.
Irritationen stiger i mig å jag snor åt mig en färg i all hast och säger att det här, det blir bra det.
Kommer hem, kletar i färgen å väntar,
-Ser det inte lite mörkt ut sa Mehmet
Just det kommentaren man vill ha. Jag går till badrummet, tittar, grubblar å försöker att påminna mig om att håret alltid ser mörkare ut under själva verkningstiden, + att det är ju lite blött.
Men skjöler ur iaf efter 15 min. Ja jag vet inte hur det ser ut, mörkt är det iaf, riktigt mörkt, men ganska ok , lär nog bara ta ett par dagar att vänja mig.
Mehmet tyckte att det blev riktigt snyggt, klart han tyckte, nu är jag ju ett steg närmare att både vara OCH se ut som en turkafru :)

4 kommentarer:

Marie sa...

Hej, ja det var ju helt sjukt att du skulle råka ut för samma tjej som jag på Kale. Hon förföljde mig nämligen också dagen före midsommar när jag var där o letade plastskål för potatissalladen. herregud, jag höll på o lappa till henne. Hon gick ju efter som om man vore tjuv eller nått.

Annica sa...

Skratt igen!!! Härliga Anna! Du kan väl höra av dig om du ser mina kommentarer! Bara så jag vet att du ser dem! Var är mamma och pappa, på sem???
Kram och tack för många glada skratt....

Anna i Turkiet sa...

Absolut Annica, har kommenterat tillbaka flera ggr :). Kanske nån dag senare dock, hoppas att du ser dom oxå :) Mamman å Pappan är på semester på Öland, pratade med dom för någon dag sedan, och dom verkara ha det bra. Kram, å tack själv för att du läser, det värmer i hjärtat :)

pelle o sa...

Du är snart turkfru!!!!!!