fredag 16 juli 2010

Plask i poolen

Det här med å plaska i poolen , det lär ju upphöra omedelbart. Har man barn kan jag förstå att man vill underhålla ungarna, men håll er då i (om det finnes) barnpoolen. Men det värsta är nog överåldriga turkamän på madrass.
Det ska sittas, brottas, slängas av och på, vältas å framförallt plaskas. Så, jag hänger vid poolkanten, njuter av solen i min stillhet, då mannen med stort plask skrivet i pannan, tar sats, springer, å sen går allt i slowmotion man man ser hur han landar i vattnet som en kanonkula å det blir en svallvåg som sköljer av mig halva badutstyrseln (nästan). Det är då man ger den här blicken, vänder sig om och tittar med smått höjda ögonbryn å tänker, men nu fattar han nog. Han är turkman, first time pool å fattar absolut inte, så han gör om det å den här gången tar han sats från Istanbul å hamnar en meter från mitt poolhängande. Jag ger blick nr 2, vänder mig om tittar med höjda ögonbryn, men har nu lagt till en missbelåten min och en suck. Det plaskas vidare medans jag känner mig som en surkärring som vill ha lungt och stilla och totalt har glömt bort hur det är att ha kul i poolen, det är Anna och Maries fel, för ni är inte här och poolbadar med mig på besthouse. När vi badar där, då är det jag som är mannen med plask skrivet i pannan :) Men det gör inget, för i det ögonblicket är jag bara en turist på semester :)

p.s jag kan stå på madrassen i poolen, det kunde inte han :P

1 kommentar:

pelle o sa...

Du får spola med brandslangen på han:)