onsdag 10 november 2010

Sjuk!!

Legat så himla sjuk sedan i fredagsnatt, det blidde inget turkabröllop i söndags för mig, skit oxå. Men men, efter en sväng på sjukan med dropp och en spruta så är man på topp igen, doktor krassel tyckte dock att jag klarat mig ändå ganska bra efter i månad i Antep utan värre krämpor, jag fick "lite2 medicin med mig hem oxå, nu kommer jag antagligen känna mig som stålmannen i ett par veckor :) nice!! Min kära blivande fick nojan och trodde nog att det var dags att lämna in, för han har då uppvaktat med både blommor och chocklad , ett par skor och en tröja, borde kanske vara sjuk oftare :) Bjöd familjen på middag idag oxå, vanlig enkel spagetti med köttfärssås, dom tyckte att det var smarr, men mest nog för att det var kött i för att det är ju liksom en lyxvara härnere då köttet är som flytande guld. Mehmet åt tills han sprack och tjatade sedan om hur mycket han saknade min mat, tyckte att kaynana tittade lite konstigt på mig,,,hmmmm.


Jo men så att ett kilo chilinötter för 25 kr är ju inte fel, blommor och sen all min medicin, som sagt, stålmannen. p.s för att lugna alla så tar jag inte allt, det räcker med penicillinet jag fick :)
*Laila och Björn, jag hör er nog ;) ;) ;)* Kram!!

En liten bild på dom på förlovningsfesten, Saniye och Ali. Kan säga att det var en riktig gräddbakelse till klänning hon hade :)



För övrigt så sa just Mehmet till mig : Anna, din tröja är loppis, Va liksom??!!, jo då sitter han med ordboken och vill fråga på svenska om jag köpt min tröja på bazaren här nere. Lopptröja liksom. han lär ju börja plugga svenska
Ordlista
Lopptröja: Tröja köpt på turkbazar, snygg, hållbarhet ca 2v.

7 kommentarer:

Jessica Ebbhagen Yaman sa...

Ja dom är inte snåla p medicin här du.
Men bra att du mår bättre och slapp ligg ainne så länge. Synd dock du missade bröloppet! Men de kommer väl fler gånger!

Anonym sa...

Skönt å höra att du mår bättre! Tokfia, det är så härligt att läsa din blogg..keep up the good work ;) må så gott, Kram, Pia

Anonym sa...

Nu mår du lika bra som silverpilen ha ha

Patricia sa...

Å fina du..stackarn, blev du sjuk :-( o så spruta oxå..inget kul. Hoppas att du mår bättre och är på G igen, Va rädd om dig bästa, stor kram

Mia sa...

Stackars lilla stumpe lumpan, hoppas du blir frisk nu!

Saknar dig! Puss å kram

Jessica sa...

Hejsan! Sag att du ahde lamnat kommentar pa mın blogg för 1000 ar sedan :P
Sa jag kıkade ın pa dın, och nu kan jag ınte sluta lasa!
Du verkar ju bara vara för rolıg. Sıtter o smaskrattar hela tıden nar jag laser :))
Krya p dıg och skrıv mer ı bloggen snart. Vıll lasa mera ;))
Kramar Jessıca

Anna i Turkiet sa...

Hejsan Jessica, men gud vad hemskt, jag minns inte vad jag kommenterat, säkert var det massa svammel :) Men vad roligt att du hittat hit, ska kolla in på bloggen din för att friska upp mitt minne, Tack snälla du för din gulliga kommentar. Kramar Anna