lördag 20 november 2010

Bland fårskallar och godis

Nu är äntligen Bayram över, slakthögtiden liksom, vart jag än har gått har det varit får och godis överallt, får som går, får som hänger, får som ligger ner, får som får får...eller hur var det nu?
Jag som aldrig i hela mitt liv har tackat nej till godis anser mig vara i paradiset, kurban bayram eller den bästa av dom alla sekeri bayram (stavning) sockerfesten efter ramazan, snacka om paradis.
Men jag är ju djurvän oxå, litesmåsnörvlande krävde jag att vi skulle äta vegetariskt första dagen, det glömdes snabbt bort när kebaben fräste på grillen och som självutnämnd vinnare i kategorin : hungrigast av alla, åt jag lite innan oxå :) Klet i bröd. mums!

Det är systeryster som håller i grillningen även denna gång oxå, hon kan hon :)

När det är bayram så ska man klä sig fint, i fint ingår icke korta klolar och vanliga Anna Olsson toppar, så vi tog en trip till Sanko Park, jättevaruhset där dom har allt, så där hände det, jag införskaffade mig min första turkakjol, modell längre, med skärp i midjan, sådär riktigt fräsigt. Jag vågade mig inte riktigt på den hellånga , med den slutar vid halva vaden, å såvitt jag vet är det kanske inte riktigt det mest smickrande om man har vader av stl godisrund, men masahlla vad fin jag var tyckte alla, själv kände jag mig som en skolflicka, 12 år. Men jag trevade runt i detta iaf, släkt har det varit här varje dag, det börjas 09.00 och slutar........I löööv oanmält och att gå upp tidigt, verkligen Anna-style.Men men jag har haft mitt godis, ätit min kebab, varit nöjd och glad, lagat mat, städat och hjälpt till. Tror att fam turk här hemma börjar mer och mer lita på att jag kan, trots att jag är svenne :)

Jag, i äkta turkish style!!!!


8 kommentarer:

Patricia sa...

Du e så himla söt i dina turkakläder...bästaste.

Anna i Turkiet sa...

Sötaste Patricia, du är såå snäll :)

broder stereo för 50 spänn sa...

Far!? Får får får? Nä inte får får får! Får får lamm!

Anna i Turkiet sa...

Ja, men då ska jag ha högtalarna oxå!!

Mia sa...

Du klär i allt Anna! Precis allt, även denna wonderbara turkakjol! Söööt som socker.

Puss o Kram

Anonym sa...

Såååå söt finaste Anna! Du börjar faktiskt se ut som en riktig turkafru ;) kramar från Pia o Tony

Pelle o sa...

Du klär i allt, pappas tjej:)

Anna i Turkiet sa...

Sötaste ni, vad goa ni är :)