onsdag 16 juni 2010

Turister

Bara för att man är på semaster, behöver man inte tappa all form av stil och finess. Men en del gör tydligen detta. På stranden, kära vänner så såg jag en man, en riktigt grisolle. Som med alla säkerhet inte har gjort en släng i sitt liv. Med en mage som liknade Pluras, fast nog snäppet värre låg denna herre på en solstol, med den största maxi bag av chips ni kan tänka er, på magen å gluffsa, inte så att man tar lite, utan ner med svetthanden, möla in i munnen, smulor flög å det krusiga håret på bröstet blev som ett paradis för småfåglar. Å med jämna mellanrum så hörs det ett brööl från denna man. Ingen aning om vad han sa, men det tror jag inte att han själv visste heller, när påsen var slut efter ca 15 min, då skulle det badas. Med ett störtdyk ner så var smulorna borta.

Nu är det slutbadat tänkte jag, lortpadda. Man kan gärna smaska chips på stranden, det bekommer mig inte, men det måste ju finnas en gräns, jag tror att alla har sett nån sån i sitt liv.
Å bara för att man är på semester, behöver man inte vara en Lortgris.

Inga kommentarer: