fredag 4 juni 2010

Å det som hände var..

Ja det som hände på rasten var- ingen beach, å den här gången var det jag som satte stopp.
Har haft en liten svacka vad gällande t-rex å andra kryp i lghtn, nej inga kackerlackor . Tack för det!!!. Men vi bor på första våningen å då kommer det lätt in luffare å annat pack. Å jag kände att idag lär vi göra nåt då jag knappt vill gå in i köket längre, man vet aldrig vad som kan stirra på mig därinne. Så mor affären i nu ska det inhandlas medel å allt. Ni vet ju att man kan köpa ALLT som är receptbelagt i apoteken härnere, så ni kan ju bara tänka er vilka insektsmedel det kan finnas på affären, I like!. Så dit gick vi. Familjen annorlunda (fast utan ungar). På inköpslistan stod även tvål, deo, bulgur , ägg å div annat som ska finnas i det turkiska köket.
Vi kom hem med ägg, insektsmedel å deo. Mehmet hade den briljanta iden att vi skulle gå förbi Bim på vägen hem, - Anna så cheap soap they have there, jag visste att dom hade billig tvål för det hade jag sett tidigare i veckan, men familjen glömde bort det då vi insåg att magen kurrade å vi gick å köpte tavuk durum(stavning). Men som en slags kyckling rulle, men såååå mycket godare än i Sveriga, man ser när dom grillar kycklingen på spett över en stor grill å det doftar underbart. Men vi fick ju insektsmedel iaf, å det var ju huvudsaken. Nu är köket skurat på askungevis, jag är dock inte lika sotig. Men rent å jag har kontrollerat varje springa och hål efter div banditer men känner nu att bullbaket kan vara igång igen .

Som den turkfru jag är trivs jag bäst på en pall, där jag nu sitter å skriver, som står ute på balkongen våran. Där jag jag planterat blommjor idag, konverserat med granntanten ovanpå, ni vet hon med diskvattnet, jag förklarade lite fint så gott jag kunde att nu du lilla vän får du passa blommorna, å tittade ner å säger på cok gusel(stavning igen) men betyder typ mycket fint. Vi förstår varann hon och jag.

I morgon är en annan dag, å det är med spänning jag väntar på vad den har att erbjuda.
Sussa sött

1 kommentar:

Anna sa...

Jag vill också handla soooooooooooo cheaaaaaaaaaaaaap på bim å äta tavuk durum! Fina blomster du har skaffat hjärtat :) Som sagt, se till att de överlever till i augusti så jag får se dom in real life. Puss.