torsdag 10 juni 2010

Hej!

Japp då ligger man i sändning igen då, sedan Marie kom ner hit har det varit mycket hela veckan. Men inte så mycket partaj som man kan tro, utan mer balkonghäng och prata skithäng. Men mycket trevligt är det. Idag 10 juni firar jag och Mehemet officiellt 1 år. Jag gjorde käk för ett litet land i Afrika som vi sedan åt på golvet ute på balkongen, köpt en ny sofran tror jag att det heter, sån där duk som man lägger ut på golvet. Gjorde ris, sallad, bulgur, potatis, vitlöksbröd och kyckling å lite left over paj från gårdagen . Låter det mycket?. Men det ska vara så, många rätter när det är speciellt, men lite av varje liksom. Han blev jätteglad, men mest över att jag dukat på golvet tror jag. Sedan satt vi där å bara var turkiga ett tag.

Jag tog mig tid att gå ner till stranden för några dagar sedan oxå, mycket trevligt, jag kände att idag ska jag bara vara turist å inget annat. Å där låg jag, från 11 till 17, som ett blötdjur i vattnet och en groda i solstolen. Medans jag låg där å florerade över livet, så hör man väldigt många andra människor oxå, å deras tankar, funderingar, men det var ett par som fick mig att hajja till. Medelåldersman och kvinna, garanterat inte gifta länge, säkert bara hängt ihop ett tag.

K- Kan vi inte gå ner å titta på vattnet, bara gå lite i strandkanten?
M- nej , icke vatten ser likadant ut överallt
Han jämförde alltså detta vatten med dalälven, nice!

K-vill du äta när vi kommer upp till hotellet då?
M-ja jag är så himla sugen på lever idag....
Men liksom lever, i Turkiet, vid detta laget hade jag satt mig upp i lyssnade hur detta skulle sluta.

K- jag tycket inte om lever, men jag tror satt dagens soppa var spenat (vilket lyxhotell)
M- har du aldrig ätit lever?
K- jo i skolan
M- men det var ju 100 år sedan. (schysst)
K- jag tycker ändå inte om det
M-jag gillar smaken. (ja det kan ju inte vara konstistensen)

Han ville verkligen ha det idag, inte leverbiff el likn utan helstekt lever helt enkelt.
Han avslutade detta med att fälla upp antennen på sin lilla minitv å hon gick ner till vattnet.

Du pappa Olsson, om mamma vill titta på jädervattnet, då får du faktiskt gå med!
Vilken snålverner det var, så tråkig å man såg verkligen hur hon önskade att hon egentligen skulle ha åkt hit med sina vänninor ist för tråkArne som satt där å jämrade sig. Mini tv liksom.
Hoppas att hon tog sig en stadig när hon kom till hotellet, det är nog det enda som kan få henne att överleva detta.

När jag legat ett tag därnere, så insåg jag att jag glömt solkrämen, men hade en burk med nivea, sådnär fetkräm man kan ha på läpparna, vad jag inte visste att man använder sån när man vill bli riktigt brun, så när jag smörjt in mig i ansiktet å blev blank som en julgranskula kände jag hur märkligt det kändes, men tänkte inte mer på det, förren jag var på väg hem å det kändes som att jag gjort en kemisk behanding över hela kroppen. KRÄFTANNA!

Efter någon dag så började 2 lager hud lossna, stora flagor kunde jag dra av, såg ut som att jag hade en världskarta i ansiktet, å kisade man lite var jag helt säker på att man kunde se Sverige ovanför högra ögonbrynet.
Efter mycket skrubbande så ser det lite bättre ut idag, å nu går jag ingenstans utan att smörja in mig med flera lager. Man trodde ju att man var världsvan när det gäller solning.

Nu ska jag hem till Marie, å ikväll blir det säkert ett glas vin el tre.
Kramen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul att du är på gång igen kram mamma

pelle olsson sa...

kram din pappa.....