torsdag 17 juni 2010

Ingen rubrik, jag är i koma. Tror att jag kommer att befinna mig där ett tag.
Gårdag, Mehmet å jag var på soppstället, ett turkiskt lokalhak, massa smarrmat från Turkiet.
Här äter man sent, så vi var där 01.15 ca, då han just slutat.
Man äter ju inte gris här nere, men man äter mycket lamm. Det tillagas på ett sätt här nere som är så gott att det inte finns en tillstymmelse av svettig kofta i lammköttet.
Helt fantastiskt.
Mehmet beställde soppa å jag tog nån slags kebabgrej. När Mehmet fick ut sin soppa ångrade jag mig, det doftade så otroligt gott, som grillat, fast soppa.
-Får jag smaka?
-Nja, Anna jag tror att det är bättre att du äter ditt.
-Lutfen (snälla)
-Hmm,,ja ta lite då
-Snålverner, får jag köttet i soppan oxå,
Det var så gott, å själva köttet var så mört.

I morse
- Anna, gillade du soppan igår?
-Japp, det blir det nästa gång vi är där.
-Anna, köttet är från lammets huvud, innuti.
Fårskalle.

Tack å hej!

5 kommentarer:

pelle o sa...

Tänk om det har varit taskstenar!!!!!!

Anonym sa...

men fyyy f-n va äckligt!! /Pia

Anna i Turkiet sa...

Pappa och Pia : Ja vad kan man säga, nu är man Turk på heltid, fårskallar och taskstenar hahahaha.

Sofiya sa...

Hahaha Anna jag har gjort samma tabbe.. men ja tyckte oxå de smaka sååå gott.. tills jag fick veta vad det var.. jag satt o käkade fårhjärna o skit :/ buuuh!

Noe sa...

Hej,
Har börjat läsa din blogg nyligen, så jag läser dina gamla inlägg:)
Själv tycker jag inte att den soppan luktar så gott, så jag har faktiskt aldrig smakat den just på grund av lukten:)Får väl försöka göra det någon gång.