tisdag 26 oktober 2010

Att duscha


Man kan duscha på olika sätt, oftast så brukar det innebära en dusch, ett badrum, en duschsstång och kanske ett el annat draperi, själv har jag glasblock hemma. Nu är jag inte hemma, så nu har jag en liten kran, en cementvägg, en hink och en pall. Alla sätt är bra......
Det går till på följande vis att jag säger till ca 15 min innan jag ska nyttja facilitetern så det kan ordnas varmvatten, ja vi har bara en kran nu är det så. Kallvatten. Hinken fylles upp till mitten unngefär, det hämtas en kabel där ena änden består av kontakt och den andra änden av en boll, med ståltrådar runtikring, så alla vi kan vi räkna ut att bollen går ned i vattnet och sedan fästes kontakten i vägguttaget, vaddå farligt?? förstår inte alls, vanlig enkel doppvärmare :)

Vattnet blir varmt, jag tar med hinken bakom cementväggen, vrider i kallvatten och vips har jag en bautahink med perfekt temperatur. Jag placerar bakdelen på pallen, tar skopan och börjar duscha, uttrymet där detta sker är i köket, givetvis är jag själv och ingen skulle komma på tanken att komma in å kika där man sitter på pallen. Jag är den lataste på denna jord när det gäller morgonen, så för mig är det här rena drömmen, kunna kombinera sittande med att duscha, för mig handlar det helt enkelt om att jag har mitt eget lilla hamam ( turkiskt bad) därbakom, sitter å filosoferar om vad vi ska äta idag, om jag har permis till att gå utanför murarna, el om jag helt enkelt ska blogga om livet :)


4 kommentarer:

Patricia sa...

Hahaaaa jag bara att älskar att läsa dina berättelser....simma lugn raring. Stor kram

Anna i Turkiet sa...

Kram Patricia :)

Mamma sa...

Hamam hemma det måste vara toppen

Anonym sa...

OOOhh det låter som en dröm..egen hamam ;) puss på dig ärtan som orkar med 1800talet ;) <3 /Pia