onsdag 27 juli 2011

Småsurrig och Burger king

Jo, nu har brudarna anlänt, dom hade så fina klänningar och presenter med till mig så jag blir alldeles rörd :). Jag varit med några gånger på deras upptåg iaf, idag verkar dom alla vara slitna, då faktiskt JAG vill göra nått, får muta med matlagning eller nåt.

Apropå mat, ja jag vet att man inte ska äta på BK (burger king för stamcellerna) när man e på semester, eller för att dom faktiskt luras, typ jämt. Men eftersom jag inte är turist eller speciellt smart efter några glas vin så ville jag ta med mig mat hem till Mehmet efter en utgång (muta för att klockan var sent) så jag stövla in där, lite för rund under hovarna.
- Två big king meal tack.
-that vill be 48 lira!! (ca 200 kr kan vi runda av till)
-ja, fast nej, gör inte sådär nu, det står 10.50 tl för en meny, alltså 21 tl alltsom allt ( ca 90 kr)
-no, 10.50 its just for the hamburger, not meny (meny inkl läsk och strips)

-Jaha!! så jag ska betala ca 40 spänn bara för en sketen skosula menar du??!! Ingen läsk, inga genomskinliga potatis strån som ni kallar för strips?!
-thats how it is
-NO ITS not, you r wrong!!! and u cheat me, becouse im a turist,

Sedan stod jag där och gapade lite till, skulle fan ringa min man osv osv.

Men jag åkte hem, snora och grina för Mehmet. Han lovade mig att vi skulle fixa detta dagen efter.
Mehmets bror , som varit här i ca för alltid, åkte faktiskt hem i måndags kväll, och efter det då hämtade Mehmet upp mig på QG , där jag hängde med brudarna.
Sedan gick vi med stor kliv till BK, håll i hatten liksom!

Mehmet stormade in, jag pekade ut vederbörande från går kvällen, och som fick sig en rejäl utskällning....stördmannen tittade ganska så surigt på mig, kan inte garantera att jag inte lipade lite. Men Mehmet fick han att fatta att nästa gång detta händer vara att då kontaktar vi polisen.
Stördmannens svar var att, du vet hur det går till i Alanya, ibland blir det såhär.
Han var alltså fullt medvetan om detta, och det är inte första gången som dom gör det, eller sista. När vi sedan gick ut, lutade jag mig fram, tittade på hans namnskylt och sa
- In your face, mr Burger kíng man!!

Vi åkte hem, utan hamburgare dock, vi köpte en Döner ist och det gick minst lika bra.

Nu ska jag diska och duscha. Önskar att jag hade leverpastej och en skogaholmslimpa.
Ha en bra onsdag!!!
Kram Anna

2 kommentarer:

Annso sa...

You go girl ;)

Pia sa...

Hahahahha Anna! "in your face" du är för härlig :D skulle vara kul att besöka alla ställen man läser om ;) kramar i massor till dig och din man <3