tisdag 28 juni 2011

Men då har alla åkt hem



först åkte Anna och hennes mamma, nu åkte Patricia och Josefin hem, även Marie. Ensam övergiven lite naken är jag kvar i Turkaland. Ser fram emot att dom kommer igen. Kan vara skönt med ett andningshål eller två oxå :)

Vi firade midsommar här hemma med mat som räckte till ett litet land i Afrika, det finns kvar för övrigt om någon skulle vara sugen..Ingen ? nej men då fortsätter vi då...

Turkafrun själv stod för matlagningen denna kväll.


Potatisallad
Köttbullar
Ägg
Lax
Röror
Baguette
Vegetariska grillspett
Ost
Sallad
Tillbehör
Tillbehör
och sen jordgubbar med glass och grädde till efterätt...

Obs!! Läs hela listan igen, och denna gång låter du som rösten i Du är vad du äter, likt va??!! :) :)

Allt gjordes för hand, och jag la ner både blod , svett och tårar i denna enorma skapelse.
Mehmet åt för 3 peroner, hans bror för 1, resten åt för halva landet i Afrika.

Kvällen avslutades ganska lugnt, tjejerna drog ut på galej medan jag och Marie satt kvar och jäste som två tunnor och försökte äta det sista av jordgubbarna.

Sista kvällen innan Patricia och Josefin åkte hem hängde vi på Tropical och drack drinkar, åt god mat och sedan hängde även yours truly ut på fäääääst .

Var en mycket rolig kväll och jag drack lite för mycket av det goda, vilket inte alls märktes när vi senare åkte Go-cart...

Vi syns då pinglor kram Anna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa om allt som händer dig. Själva jäste vi i Jäder ska nu den 12 juli 150 mil i spanien saknar dig Hälsa Mehmet med en kram från oss.

Mamma sa...

Ja ,mehmet måtte väl ha blivit mätt såååååååååå mycke mat såg gott ut kramen.

Josse sa...

Åhhhhhh vi kommer ju snart igen...du behöver inte känna dig ensam.
Fantstisk midsommarmiddag hade du gjort. Drömmer fortfarande om potatissalladen :)

Patricia sa...

Världens bästaste Anna hade fixat o trixat så att vi skulle få en bra midsommarkväll...o jag lovar det blev den, sååååååååååååååååååå gott o skulle kunna göra mycket just nu för att få smaka lite igen..ska tilläggas att köttbullarna inte var att leka med :-). Bra bra att du andas lite nu för om ca 2 veckor är det fasen dags igen....då kör vi igen gumman....Tack för uppdateringen...kraaaaaaaaaaaaaaaam

Henkepenk sa...

Haha, ja jag kände mig som Helge Skog, läskigt! =P

Henkepenk sa...

Eller ja just ja, det är inte Helge utan den andre, men jag tänkte rätt hehe